بازدید رئیس کمیته دودیفرانسیل استان تهران همراه با سرکلوبها از مجموعه پارس اگزوز

شرکت «پارس اگزوز» به عنوان یکی از قدیمی ترین قطعه سازان کشور شناخته می شود که از سال ۱۳۵۳ فعالیت گسترده خود را آغاز نموده است. در سابقه فعالیت این شرکت، ساخت اگزوز و سیستم خروجی دود برای خودروهایی مانند جیپ شهباز، رنو ۵، جیپ آهو، آریا، کاپریس، بلیزر، کامارو، بنز کلاس E، بیوک ایران، نیسان پاترول، سانگ یانگ موسو، محصولات پژو و سیتروئن، محصولات ایران خودرو و سایپا ثبت شده است. فعالیت اصلی پارس اگزوز تولید منیفولد خروجی دود و اگزوز برای خودروهای مختلف است و از سویی در دوره های مختلف شاسی داشبورد خودروهای داخلی را تولید نموده است.

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ چهارشنبه مورخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، مدیران این شرکت برنامه ای را ترتیب دادند تا تعدادی از خبرنگاران و گروهی از آفرودسوارها بازدیدی از خطوط تولید پارس اگزوز داشته باشند. دلیل حضور رانندگان خودروهای آفرودی نیز بررسی نیاز آن ها و برقراری ارتباط برای پروژه های تحقیق و توسعه این قطعه ساز بود. در حال حاضر پارس اگزوز به صورت روزانه حدود ۵۰ سامانه خروج دود و اگزوز خودروهای مختلف را به صورت رایگان در محل کارخانه خود تعویض می کند و این اقدام را به خاطر پیشبرد پروژه های تحقیقاتی (R&D) انجام می دهد.

در کنار اینکه پارس اگزوز ۸۰ درصد تولیدات خود را به خودروسازان عرضه می کند و ۲۰ درصد را به بازار لوازم یدکی می فرستد، هدف گذاری این قطعه ساز برای توسعه فعالیت های خود است. به گفته مدیران این شرکت قرار است تا در آینده نزدیک محصولات شرکت پارس اگزوز بیشتر شوند و با وجود کارخانه ها و خطوط تولید مختلف، بستر تولید این نشان قطعه سازی گسترش پیدا کند.

در بحث تولید شاسی و سینی داشبورد شاهد هستیم که پارس اگزوز به عنوان تامین کننده خط تولید محصولات رنو در ایران شناخته می شود و تاییدیه فعالیتش را از گروه رنو دریافت کرده است. اما به خاطر مشکلات تحریم، دیگر تولید انبوه این بخش کارخانه به محصولات رنو اختصاص ندارد و به جای آن، تولید شاسی داشبورد خودروهای دیگر آغاز شده است. در حال حاضر پارس اگزوز تولید اولیه شاسی و سینی داشبورد سایپا شاهین (SP100 سدان) را آغاز کرده است و در هفته های آتی این قطعه را به تولید انبوه می رساند.

یکی از فعالیت های قابل توجه شرکت پارس اگزوز، تامین و ساخت اگزوز و منیفولد دود خودروهایی است که سال ها از توقف تولید آن ها می گذرد. با توجه به اینکه این قطعه ساز همچنان قالب های اصلی تولید این بخش از خودروهای آلمانی، آمریکایی، فرانسوی، کره ای و… را در اختیار دارد، در صورت نیاز بازار لوازم یدکی اگزوز و منیفولد دود این خودروها را تولید می کند.

 

قطعه سازان پیشقدم در تحقق شعار رونق تولید در سال جدید

به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اعلام می کند قطعه سازان اولین گروهی بودند که سال رونق تولید را پیشاپیش آغاز کردند و عمده ترین سرفصل برنامه های قطعه سازان در سال 98 تامین نقدینگی، تعدیل و اصلاح قیمت ها و تمرکز بر تحقق آزادسازی بدون انتقال ارز است.

مازیار بیگلو در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درخصوص برنامه های قطعه سازان در سال 98 اظهار داشت: قطعه سازان اولین گروهی بودند که سال رونق تولید را پیشاپیش آغاز کردند زیرا قطعه سازان عملا قبل از شروع سال 98 افزایش تیراژ تولید را عملی نموده و ظرف مدت 4 هفته تقریبا 100 درصد تیراژ تولید قطعه سازی (و متعاقبا در خودروسازی) افزایش یافت.

وی افزود: اولین سرفصل برنامه های ما در سال 98 تامین نقدینگی است که باید از محل الباقی مصوبه 11 هزار میلیارد تومانی هیات دولت محقق شود. تا پایان سال، 4 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان پرداخت شد و 7 هزار میلیارد تومان، باقی مانده که قرار است با تسهیلات ارزی و از محل ارز یورو اعطاء شود. پیگیر هستیم که ظرف 3 ماه ابتدای سال این مبلغ برای حوزه خودروسازی و قطعه سازی تامین شود تا روند افزایش تیراژ تولید حفظ گردد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو افزود: مبحث دوم مساله تعدیل قیمت ها است؛ روند اصلاح قیمت ها پیرو مصوبه وزارتخانه آغاز شده و تعدادی از سازندگان موفق شدند قبل از آغاز سال جدید، اصلاحیه قیمت ها را دریافت کنند اما تعدادی در حال طی این روند هستند. برنامه ریزی ما این است که با همکاری خودروسازان بتوانیم هرچه سریعتر و ظرف 1 ماه آینده قیمت قطعه سازان را در قراردادها اصلاح نماییم تا تمام قطعه سازان با قیمت های تعدیل شده به ادامه کار بپردازند.

بیگلو افزود: مبحث سوم که حائز اهمیت بسیار است مبحث آزادسازی بدون انتقال ارز است. طبق سیاست های بانک مرکزی متاسفانه واردات بدون انتقال ارز، سال گذشته به قصد کنترل قیمت ارز مسدود شد. این مساله ما را در دوره تحریم ها ناچار می کند به نظام بانکی سوق پیدا کنیم و این خود یک خطر است؛ زیرا اولا نظام بانکی تحریم است، ثانیا زمانی که از کانال های بانکی استفاده شود تحریم کنندگان قطعا این کانال ها را شناسایی خواهند کرد و مجددا مشکلاتی برای خودروسازان ایجاد خواهد شد. بنابراین امسال حتما روی قضیه آزادسازی بدون انتقال ارز تمرکز خواهیم کرد چراکه این امر کمک می کند در دوره تحریم ها راحت تر کار کنیم و مواد اولیه خارجی مورد نیاز را تامین نماییم.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در پایان گفت: ما قطعه سازان، رونق تولید را زودتر از آغاز سال شروع نمودیم و امیدواریم موفق به تداوم رونق تولید و افزایش تیراژ شویم تا هم بیش از این شرمنده مردم نباشیم و هم منویات مقام معظم رهبری را در سال 98 ادامه دهیم.

آیا مزدا MX-6 احیا می شود؟

گروه بین الملل: مزدا خودروهای محبوب بسیاری از جمله ND میاتا، RX-7 و Cosmo را ساخته است که نه تنها سه مدل از بهترین های مزدا هستند بلکه برخی از بهترین خودروهای ساخته شده هستند.

به گزارش خبرخودرو، اما مزدا MX-6 به اندازه آن ها نمادین نیست. نسل اول MX-6 علیرغم ظاهر جذاب خود موفقیت فروش نداشت. نسل دوم MX-6 دارای پلتفرمی مشترک با فورد Probe بود و هرگز نظر طرفداران را جلب نکرد. جای تعجب نبود که مزدا این نام را پس از پایان دوره تولید شش ساله نسل دوم آن متوقف کرد و هرگز در پی عرضه مجدد آن برنیامد، البته تا امروز…

به تازگی یک فایل درخواست ثبت نام تجاری برای مزدا MX-6 به دفتر ثبت اختراعات ژاپن ارسال شده است که برای استفاده در خودروها و قطعات و لوازم جانبی آن ها خواهد بود. مزدا این نام را در 16 اکتبر 2018 به ثبت رسانده است.

ثبت این نام به تنهایی به معنای آن نیست که یک مدل احیا می شود اما باید دید چگونه از نام های قدیمی خود در خط تولیدش استفاده می کند. البته این خودروساز به نام هایی برای خودروهای برقی آینده خود نیز نیاز دارد اما هم چنین گفته شده است که اولین خودروی برقی باطری این برند خودرویی اسپرت نخواهد بود.

شاید منطقی نباشد اما می توان انتظار داشت نسخه ای مدرن از مزدا MX-6 با طراحی الهام گرفته از RX ویژن یا RX ویژن کوپه عرضه شود

رشد مثبت خودرویی ها در بازار سرمایه

به گزارش خبرخودرو، بازار سرمایه هفته آرامی را پشت سر گذاشت و با کاهش حجم معاملات روبه رو بوده است به طوری که حجم معاملات نسبت به سه یا چهار هفته گذشته که به طور میانگین روزانه 2 هزار میلیارد تومان معامله انجام می شد در هفته گذشته به حدود هزار میلیارد تومان کاهش یافته و نسبت به اوجی که بازار سرمایه در یک ماه اخیر تجربه کرده است با کاهش چشمگیر در حجم معاملات هفته کاری را به پایان رساند.

مهدی طحانی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به آخرین وضعیت نمادهای خودرویی در بازار سرمایه اظهار داشت: شاخص های خودرویی با رشد مثبت هقته را به پایان رساندند به طوری که در هفته گذشته شاخص صنعت خودرو حدودا 5 درصد رشد داشت و در حال حاضر نیز معاملات در بازار سرمایه و سهام های خودرویی متعادل است، نه مثبت قوی و نه منفی قوی و اکثر سهام ها در محدوده صفر تابلو در حال معامله هستند.

وی گفت: هفته گذشته شاخص های شرکت های سایپا و ایران خودرو مثبت بودند و در بازه های بیش از 10 درصد هفته گذشته را به پایان رساندند و توانستند افت بالایی که طی هفته های گذشته داشتند را در هفته گذشته جبران کنند.

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اذعان داشت: اصلاح قیمت خودرو تاثیرات موقتی بر بازار سرمایه خواهد داشت و قطعا جلوی کاهش بیشتر قیمت سهام خودرویی ها را خواهد گرفت اما این تاثیرات دامنه دار نخواهد بود.

اخبار هدیه مترجم گوگل در شب تولدش به کاربران چه بود؟

کالاسودا- اخیرا اگر از کاربران برنامه مترجم گوگل یا Google translate که یکی از برنامه های محبوب در کشور ما هم هست باشید، با ظاهر جدید و متفاوت این برنامه روبرو شده اند.

به نظر می رسد که گوگل این ویژگی ها به مناسبت جشن دوازده سالگی خود برای کاربران عرضه کرده است. این مترجم آنلاین اکنون سالانه ۳۰ تریلیون جمله را به ۱۰۳ زبان مختلف ترجمه می ‌کند و یکی از محبوب ترین سرویس ها در میان کاربران جهان است. شاید برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده باشد که در پس این ظاهر جدید چه ویژگی های جدیدی اضافه شده است. با مقاله زیر همراه باشید تا دریابید که این ویژگی های جدید چه چیزهایی هستند؟

زیباشناسی، تغییر مهم مترجم گوگل طی 12 سال

دوازده سال از آغاز به کار این سرویس در پلتفرم گوگل می گذرد و گوگل از ویژگی های جدید ابزار ترجمه بر مبنای وب خود رونمایی کرده است. یکی از این ویژگی ها، تفاوت قابل توجه در ظاهر این برنامه روی وب است. اگر سری به صفحه گوگل ترنسلیت روی سایت گوگل بزنید، از نظر زیبایی شناسی تفاوت هایی را در این سرویس نسبت به قبل حس خواهید کرد. مواردی نظیر ظاهر پهن شدن و گسترش باکس های ترجمه و رنگی شدن باکس زبان مقصد اشاره کرد.

دکمه ای برای ترجمه کلی اسناد

همچنین دکمه جدیدی برای اسناد به نام documents برای ترجمه بک باره اسناد و متن وجود دارد. با کمک این گزینه می توانید فایل های مقصد خود را از فرمت های ورد، پی دی اف، پاورپوینت، اکسل و … در این قسمت وارد کرده و ترجمه آن را به صورت کلی تحویل بگیرید. سایر دکمه ها در جای خود باقی است و اما ظاهر و فونت جدیدی به خود گرفته ‌اند تا بیشتر از قبل با زبان طراحی جدید گوگل هماهنگ باشند.

ترجمه های مبتنی بر هوش مصنوعی

یکی دیگر از این ویژگی ها واکنش گرا شدن این نسخه تحت وب با صفحه نمایش است، به این معنی که می تواند رابط کاربری خود را با صفحه جدید تنظیم کرده و کاربر تجربه‌ جذابی را از نسخه تحت وب گوگل ترنسلیت روی دستگاه ‌های مختلف نظیر موبایل، تبلت یا کامپیوتر شخصی داشته باشد. یکی از نوآوری های این نسخه جدید، اضافه شدن ترجمه های مبتنی بر هوش مصنوعی است که به سال 2016 بر می گردد. همین ویژگی اخیرا برای ترجمه های آفلاین نیز در دسترس قرار گرفته است و موجب دقت بیشتر ترجمه ها در هر زمینه ای شده است.

رابط کاربری جدید سرویس مترجم گوگل بسیار مرتب است و به طور کلی امکان ناوبری بهتر و عملکرد بالاتر را فراهم نموده است. در واقع مجهز کردن گوگل ترنسلیت به زبان طراحی به این شکل، جدیدترین اقدام گوگل برای به ‌هم ‌شبیه ‌کردن سرویس ‌های مختلف است.

اعلام شرایط و تعرفه طرح زوج و فرد

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح زوج و فرد از ابتدای سال آینده حذف و به محدوده دوم طرح ترافیک تبدیل می‌شود و تعرفه ورود به طرح زود و فرد هم یک سوم طرح ترافیک است.

علی پیرحسین‌لو مشاور معاون حمل و نقل ترافیک اظهار کرد: در سال 97 شیوه اجرای طرح ترافیک تغییر پیدا کرد و یکی از اهداف اجرای طرح ترافیک تغییر رفتار شهروندان بود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد عوارض و تعرفه طرح ترافیک 97 نه ثابت باشد و نه از قبل مجوز طرح ترافیک فروخته شود بلکه عوارض پرداختی بر اساس میزان حضور در طرح ترافیک باشد.

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: نتیجه اعمال شیوه جدید محاسبه طرح ترافیک در شهر نیز کاملا مشهود بوده و محدوده طرح ترافیک به میزان محسوس و در ساعات اوج تحت کنترل در آمده است.

پیرحسین‌لو با بیان اینکه پیش از اجرای طرح ترافیک 97 شاهد شلوغی معابر و خیابان‌های شهر تهران بودیم گفت: هم اکنون در ساعت اوج ترافیک در صبح به صورت کامل و در عصر به صورت نسبی مشکلی را در محدوده ترافیک نداریم و حتی با ورود به نیمه دوم میزان تقاضای ورود به طرح تحت کنترل بوده و خللی در این حوزه بوجود نیاورده است.

وی افزود: از زمان اجرای طرح ترافیک صحبتی بر تغییر شیوه و کنترل تردد خودروها در محدوده زوج و فرد مطرح بود اما با توجه به اجرای طرح ترافیک 97 به شکل جدید امکان اجرای توامان این دو طرح وجود نداشت چرا که ما اعتقاد داشتیم اجرای این دو طرح قدری برای شهروندان سخت خواهد بود و بنابراین تصمیم گرفتیم شیوه اجرای طرح زوج و فرد را به سال 98 موکول کنیم.

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در سال جاری نیز شهرداری تهران مطالعات متعددی را درخصوص طرح زوج و فرد تهیه و آماده کرد و ما با اطمینان بیشتر طرح زوج و فرد را در سال 98 به شکل جدید اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: بر همین اساس در سال 98 طرح زوج و فرد برای رانندگانی مجاز خواهد بود که آنها عوارض روزانه را بر حسب ورود خودروهایشان و البته آلایندگی خود را پرداخت کنند به طوریکه رقم طرح زوج و فرد یک سوم طرح ترافیک خواهد بود.

پیرحسینلو گفت: مهمترین انگیزه برای اجرای این طرح این است که طرح زوج و فرد منسوخ شده است و ما با استفاده از تجربیات جهانی که حتی اعلام شده است که میزان آلایندگی در طرح زوج و فرد به مراتب بیشتر از طرح ترافیک است این طرح را اجرا خواهیم کرد.

مشاور معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه طرح زوج و فرد در سال‌های اخیر انجام گرفته است بسیاری از شهروندان برای ورود به طرح زوج و فرد اقدام به خرید خودروهای دست دوم و آلاینده می‌کنند و همین امر باعث افزایش میزان آلایندگی هوا می‌شود.

وی بیان کرد: طرح زوج و فرد از سال آینده و از ابتدای سال اجرا خواهد شد چرا که بستر اجرای این طرح فراهم شده است و همانطور که در ابتدای اجرای طرح ترافیک 97 اعلام شد زوم دوم این طرح با اجرای طرح زوج و فرد تکمیل خواهد شد و قطعا طرح زوج و فرد تاثیرگذار در کنترل آلایندگی خواهد داشت.

پیرحسین‌لو با بیان اینکه شورای ترافیک اصل طرح زوج و فرد را پذیرفته است و مشکلی را برای تصویب ندارد گفت: تنها نرخ عوارض طرح زوج و فرد توسط شورای شهر تهران اعلام خواهد شد و با توجه به تعرفه طرح ترافیک در سال جاری قیمت برای ورود به محدوده دوم طرح ترافیک پیشنهاد شده، از 4 هزار و 480 تا 12 هزار تومان است. البته رقم تعرفه در سال آینده بر اساس تورم محاسبه می‌شود.

مشاور معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: البته موضوع طرح زوج و فرد موضوع جدیدی نیست چرا که سازمان محیط زیست نیز به دنبال اجرای این طرح بوده است چرا که طرح زوج و فرد عکس‌العمل معکوسی در بحث هوا داشته است و باعث افزایش آلودگی هوا شده است.